Over ons

Omdat klanten graag weten met wie ze van doen hebben, spreken we even met Ludovic van Mierlo, eigenaar van Het Ciré-Atelier.

Ludovic
Bel Ludovic op 06-54220678

We vallen met de deur in huis. Waarom ben je voor jezelf begonnen?

Ludovic: Ik werkte in loondienst op een kantoor. De hele dag vergaderen, intern dan wel met klanten. Als ik thuiskwam, wist ik soms gewoon niet wat ik moest zeggen als er gevraagd werd hoe mijn dag was geweest. Wat hadden we nou helemaal gedaan? Toen heb ik ooit besloten om voor mezelf te beginnen en iets concreets te maken. Iets tastbaars waarmee ik mensen gelukkig maak. Dat maakt mij dan weer gelukkig. Ik las een mooi motto bij één van mijn relaties: “Geniet van het leven, straks ben je nog jaren dood.”

Oké, helder. Wat is je drijfveer dan?

Ludovic: Uiteindelijk hoop ik bij iedere opdracht blijere mensen achter te laten dan voordat ik langskwam. Er zijn twee momenten waar ik het voor doe: het eerste is als ik naar het project kijk zodra het af is en dat ik dan zie dat het goed is. Het tweede moment is als ik de blik van de klant zie zodra die het resultaat ziet. Dat geeft voldoening.

Durf je het daarom aan om klanten reviews op je site te laten zetten?

Ludovic: Reviews zijn van alle tijden. Ooit gingen mensen bij elkaar vragen wie ze voor een klus moesten hebben. Internet heeft het leven wat anoniemer gemaakt, maar ik vind dat mensen er nog steeds recht op hebben om te weten hoe mijn vorige klanten over mijn werk denken. Eerlijkheid duurt het langst.

Over lang duren, het schijnt trouwens dat je niet de snelste bent. Klopt dat?

Ludovic: Ja, dat klopt en daar ben ik eigenlijk best trots op. Ik wil dingen goed doen. Natuurlijk kan ik mijn agenda helemaal vol plannen en natuurlijk wil ik een goede boterham verdienen, wie niet? Maar je hebt welvaart en welzijn. Ik kies voor wat minder welvaart en wat meer welzijn. Welzijn is voor mij tevredenheid, geluk. Dat zijn resultaten van goed werk. Van blije mensen om je heen. En van tijd voor jezelf. Dat betekent aandacht. Voor de klant én het project én mezelf. Na iedere paar opdrachten plan ik afhankelijk van de omvang even wat vrije tijd in voor mezelf. Dat betekent dat ik vaak direct de volgende dag terug kan komen als de klant nog wat vragen heeft. Geen gedoe met drie weken moeten wachten tot er weer een gaatje in de agenda gevonden is. Die service geeft de klant maar ook mijzelf rust. Klaar is klaar. Evalueren, je hoofd leegmaken en dan pas door naar volgende projecten.

Wat doe je als je na oplevering niet terug hoeft te gaan naar de klant?

Ludovic: Hoef ik niet terug, dan ga ik aan de administratie of de website werken. Lekker thuis aan de keukentafel, in de wetenschap dat de klant die dag gelukkig is met de nieuwe vloer of wand of zo. Op die dag denk ik daar altijd even aan. Dat vind ik mooi. Dan loop ik die dag zelf ook vrolijk rond.

Dat belooft wat. Wanneer kun je beginnen?

Ludovic: Tja, dan moeten we toch echt even de agenda erbij pakken.

%d bloggers liken dit:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close